Det spelar ingen roll vilka förföriska bilder ni målar upp av företaget på utsidan om insidan inte matchar era löften. För oss, som jobbat med den här typen av frågor i mer än 25 år, är det solklart att allt varumärkesarbete börjar inifrån. Först när medarbetarna känner och lever varumärkets värden kommer ni att nå resultat på allvar. Och då kommer ni att märka att ni kanske inte behöver göra så himla mycket reklam – för medarbetarna sprider hela tiden rätt varumärkesbild till omvärlden!

Kundupplevelsen börjar med medarbetarupplevelsen.

”Men hur gör man då?” Det finns inget patentsvar på den frågan, för varje företag har sin unika situation och sina unika förutsättningar. Men ett generellt råd vågar vi ge: börja med att samla gruppen!

När medarbetarna samlas uppstår energi, och med ett välproducerat event kan du styra den energin mot gemensamma visioner och mål. Och när medarbetarna tittar åt samma håll, och dessutom känner sig involveradeoch inkluderade, kommer ni snabbare framåt.

Vi är inte experter på att tala om vartni ska (det finns ingen konsult som vet det bättre än ni) men vi är specialister på att planera och arrangera de mest avgörande stegen på resan. De steg som handlar om att få medarbetarna med sig, som får människor att känna, kunna och göra det som krävs för att ni ska bli just det varumärke ni vill vara.

Ni får gärna fråga kunderna hur de upplever ert företag – det är utmärkt kunskap att ha med sig på resan. Men kom ihåg att det är era medarbetare som avgör om ni når ända fram. Så om ni är ute efter att erbjuda extraordinära kundupplevelser, börja med att erbjuda en extraordinär medarbetarupplevelse! Hör av dig om du behöver hjälp.

 

Du når oss på telefon 026-10 27 00, eller via http://www.brinc.se

Hälsningar

Stefan Åsbrink
Brinc Relations