Vardagslyx betyder mycket!
22/10, 2015 kl. 14:33Visst är det skönt att få skämma bort sig ibland? Eller egentligen så ofta som möjligt! Lotta Lindkvist har Colorama-butiken i Hjo tillsammans med sin man Jonas och deras vardagslyx är deras spabad! Det inspirerade dem att börja sälja Marquis® spabad från Nordiska Kvalitetspooler förra året för att också kunna erbjuda sina kunder lite extra vardagslyx.
Lotta och Jonas var anställda när de tog över butiken i början av 2012. Lotta hade då arbetat där i nästan 4 år och Jonas i 12 år.
– Vi ser spabaden som ett bra komplement till våra övriga produkter som också hör till må-bra-branschen, säger Lotta Lindkvist. Vi budgeterade med att sälja 3 spabad och hittills har vi sålt minst 12 st.
De har två demospa i butiken, ett Celebrity och ett från E-serien, men funderar på att också satsa på ett Marquis® med MicroSilk® -Skincare system.
– Men det kanske blir i vårt Coloramahus som vi ska börja göra i ordning nu, berättar Lotta Lindkvist. Vi har precis köpt ett hus med tre lägenheter här i Hjo och vi kommer att rusta upp huset med Coloramaprodukter och där skulle det vara trevligt med ett spabad på takterrassen.
Intresserade kommer att kunna följa arbetet med Coloramahuset på sociala medier. För en tid sedan hade de besök av inredningsexperten Mia Kinning, känd från TV4-programmet Bygglov, som gav dem en hel del tips för projektet.
– Vi erbjuder också intresserade att få provbada hos oss efter stängningsdags och det har varit väldig populärt, berättar Lotta Lindkvist. Människor satsar mer på livskvalité idag och då är ett spabad suveränt!
Lotta och Jonas använder sitt spabad flera gånger i veckan.
- Även om man badar bara en kvart så ger det ny energi efter en hel dags hårt arbete, säger Lotta.
Spabadets intåg i sortimentet har lockat nya kunder till butiken som köper pooltillbehör och kemikalier till sina spabad och pooler.
– Vi är noga med att kunna erbjuda bra grejor till våra kunder så att de ska kunna känna trygghet med det som de köper, säger Lotta Lindkvist. Det är viktigt för oss också att om det blir fel, vilket hände när det var en transportskada på ett spabad men Nordiska Kvalitetspooler ställde upp och kunden var väldigt nöjd!
Lotta Lindkvist tycker att det är viktigt att man kan sina produkter för att kunna ge kunderna bästa service och trygghet.
– Vi satsar mycket på att personalen ska ha bra kunskaper om alla våra produkter, säger Lotta Lindkvist. Snart ska jag och Jonas åka till fabriken i USA för studiebesök och utbildning, så det ser vi fram mot!
Denna artikel är publicerad på Allpressen via SvenskPress.se.
Se villkor här »
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!