Se upp för bedragare som pratar om Google och SEO
17/10, 2018 kl. 11:56Företagens okunskap om Google och sökmotoroptimering generellt börjar bli ett allvarligt problem då mängder av både småföretagare men även väletablerade företag låter sig luras av telefonbedragare. De utger sig ofta för att i någon form företräda Google eller häver ur sig massor av facktermer kopplade till Google, sökmotoroptimering och digitalisering som kan få den mest luttrade entreprenör att känna sig mindre vetande och därför förhållandevis enkelt kan låta sig luras av dessa skojare.
De företagare som inte förstår vad de accepterar över telefonen kan få fakturor på tiotusentals kronor utan att de har en aning om vad det egentligen är för nytta med den ”tjänst” som de beställt.
– Vi hjälper till genom att börja med att att reda ut begreppen, säger Joe. Det gäller att komma på första sidan vid sökningar och därmed vara ”top of mind”. Dessutom gäller det att få relevanta besökare till er hemsida.
Hur når man då rätt målgrupp med vilken frekvens och till vilket pris?
- Tillsammans med kunden så gör vi en förhållandevis enkel analys och därefter upprättar vi tillsammans en kostnadseffektiv plan. Görs det här på rätt sätt så kan man ganska fort läsa av ett markant ökning av besökarna på hemsidan samt vilka undersidor eller ännu hellre så kallade landsningssidor de besöker. Det betyder ju konkret både fler prospekt, kunder och affärer direkt online.
En genomgång med Svensk Webbservice eller den ni vänder er till skall kunna förklara, ge svar och lösningar på de digitala frågor och uttryck som kan förekomma enligt nedan:
• Kvalitetssäkra er kommunikation - enklare än ni tror med rätt partner.
• SEO (Search Engine Optimisation) - hamna på första sidan vid sökning.
• Sökmotoroptimering av er hemsidan - analys och åtgärder vad som bör göras.
• Sökord - Genomgång era viktigaste nyckelord.
• Definiera målgrupper - vilka mer än bara era kunder?
• CRM (Customer relationship management) - organisering av era affärsrelationer.
• Mätbara medier - nödvändigt för professionell marknadskommunikation.
• Mätbara mål - vilket resultat vill ni se?
• Nyhetstjänster, publiceringsplattformar, kanaler - mycket mer än bara sociala medier.
• Medialista - vilka mer än journalister?
• Nyhetsbrev - vem skickar vad och på vilket sätt?
• Sociala medier - Facebook, LinkedIn m.fl. - vilka gör vad?
• Nummerupplysningstjänster - var skall ni vara med och vad får det kosta?
• Telefonerbjudanden - vilka hanterar dessa och på vilket sätt?
• Mätbarhet och landningssidor - Syfte, funktioner och effekter?
• Konverteringsoptimering - Google Analytics - vilka besöker er sida, hur ofta och hur länge?
• Upprätta mediabudget - var skall ni synas och vad skiljer er från övriga reklamköpare?
– Det enklaste och bästa rådet är dock alldeles gratis, säger Joe. Köp ingenting över telefon! Låter det intressant så be dem skicka över ett affärsförslag via e-post så kan ni titta på det och därefter återkoppla om det finns utrymme för det i er mediaplan och ni förstår vad det är för tjänster som erbjuds.
För mer information kontakta:
Joe Formgren
070-679 79 00
Svensk Webbservice
https://svenskwebbservice.se
i samarbete med Precis Reklam
https://precisreklam.se
026-511 000
Denna artikel är publicerad på Allpressen via Yodo News.
Kommentarer
Ingen har ännu kommenterat denna artikel, du kan bli den första!