Produktjämförelsesajten listar flera nya produktomdömen varje månad och har hittills listat 300 produktomdömen. Sajten drygt 250 000 sidvisningar månadsvis. Det nya domänbytet, där de gick ifrån .COM till .SE-domän ingår i företags nya strategi för att stärka varumärket ytterligare på svenska marknaden. Framöver kommer fokus också ligga på att utöka antal produktomdömen och att förbättra innehållet på sajten så att det är lättförståeligt för alla.

Hela nio av tio personer läser produktrecensioner innan de handlar på internet enligt en studie som Internetstiftelsen tidigare utfört. Studien avslöjar även att lika många personer jämför priser på nätet före de handlar. Detta är ett tydligt tecken på att dagens konsumenter vill kunna använda internet som informationskälla för att kunna handla rätt produkt som passar dem.

- Vi tror att vår hemsida kan bli väldigt användbar för alla som är ute efter att handla nya produkter, men inte riktigt vet hur man väljer den bästa för just deras behov. Därmed kommer vi att vårt fortsätta arbete för att se till att våra läsare alltid får de bästa erbjudanden. I samma veva kommer vi arbeta med att minska vår miljöpåverkan och att ta vårt samhällsansvar, säger en av grundarna till Produktexperter.se
https://www.produktexperter.se/ är aktiva i arbetet med att ta sitt samhällsansvar som företag och de deltar bland annat i initiativ som betyder att CO2-utsläppet från hemsidan och sajtens besökare är neutraliserat genom mätbara CO2-reduktioner.

Om Produktexperter.se
Produktexperter.se är en produktjämförelse sajt som riktar sig till konsumenter. Sajten innehåller köpguider för olika produkter som innehåller produktinformation, specifikationer, priser, fördelar och nackdelar samt framtida trender, så att konsumenter kan göra det bästa möjliga köpet till det lägsta priset.