Vad jobbar du med?
– Min huvudsakliga uppgift är att ha kontakt med våra kunder, men jag är också involverad i det mesta kring själva kundresan i Nordlo och våra interna processer. På Gävlekontoret har vi en ganska platt organisation vilket innebär att vi medarbetare har mycket frihet och ansvar, det tycker jag skapar en rolig och utvecklande arbetsmiljö.

Det jag huvudsakligen hjälper våra kunder med är framförallt två områden. Det första är att göra deras vardag så friktionsfri som möjligt när det gäller deras IT-miljö så att de kan fokusera på sin kärnverksamhet. Det andra området handlar om att hjälpa till att utveckla och effektivisera deras verksamhet med hjälp av effektiva och hållbara IT-lösningar. Målet med det är att skapa största möjliga verksamhetsnytta för dem.

Vad har du tidigare gjort eller jobbat med?
– Jag har varit en del av Nordlo de senaste sex åren, men jobbat inom IT-branschen i tolv år, där jag även drev eget företag under en period. Min bakgrund gör att jag har spetskompetens inom flera av Nordlos tjänsteområden, men för att kunna möta alla kunders behov gäller det att ha bred kunskap och förstå alla delar. Jag uppskattar att det är enkelt att hitta kompletterande kunskap hos andra kollegor, både här på Gävlekontoret men också på andra Nordlo-kontor."

Hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig?
– Mina dagar är väldigt varierande och den ena dagen är sällan den andra lik. Oftast hanterar jag flera olika saker samtidigt. Jag kan sitta med större långsiktiga kunduppdrag samtidigt som jag hanterar snabbare ärenden som dyker upp under dagen. Vissa dagar är jag på kontoret och andra dagar är jag ute hos kund. Som sagt, det är väldigt varierande men det är också något jag uppskattar i mitt arbete.

Hur är Nordlo som arbetsplats?
– För mig står Nordlo för en väldigt sund kultur och gott arbetsklimat. Dels när det gäller synen på relationen med kunderna och vad affärsmannaskap innebär, dels hur vi tar hand om våra medarbetare och kollegor. Vi har en bra gemenskap och samhörighet både lokalt och över koncernen och tillsammans blir det en bra blandning av det ”lilla” och ”stora” företaget.

Vad utmanar dig i din vardag på Nordlo?
– Min största utmaning är att få våra kunder att bryta gamla mönster, våga tänka annorlunda och nytt för att vi ska kunna hjälpa dom på bästa sätt.

Därtill är IT-branschen väldigt förändringsbenägen så det gäller att man står på tå för att lära sig nya saker hela tiden. Det man lärde sig igår kan vara inaktuellt imorgon, så det är en fördel om man är nyfiken och öppen. I framtiden tror jag att säkerhet kommer att bli allt viktigare och att kraven på oss kring driftsäkerhet och proaktivitet kommer öka i rask takt med den fortsatta digitaliseringen.

Vad är mest utvecklande på Nordlo?
– Det som utvecklar mig är främst våra kunder. Det räcker inte med att bara förstå IT utan jag måste också förstå mina kunders verksamhet och behov för att kunna omvandla det till kreativa lösningar som passar för dem. Det gör att jag lär mig nya saker varje dag och blir bättre på att också hitta skräddarsydda lösningar."

Vilka råd kan du ge till någon som vill jobba på Nordlo?
– Om du är intresserad av att jobba med ett skönt gäng i en utvecklande miljö så tycker jag att du definitivt ska ta kontakt med oss!

Vill du veta mer? http://www.nordlo.com

Om Nordlo
IT-företaget Nordlo har bildats genom en sammanslagning av IT-bolagen Office IT-Partner, Zetup, Dicom och norska IT total. Med fokus på rådgivande IT och lokal förankring ska den nya koncernen bli en stark nordisk utmanare inom molntjänster, infrastruktur och digitalisering för såväl små som medelstora organisationer. Nordlo har idag 650 medarbetare på 36 orter i Sverige och Norge, samt en årsomsättning på 1,3 miljarder.

För mer information se https://nordlo.com

Vill du veta mer – kontakta:
Daniel Blomquist
vd Nordlo Gävle:
026-66 55 07
daniel.blomquist@nordlo.com
Lötängsgatan 13, Gävle